Termofor – do czego służy i jaki wybrać ?

Termofor to niezwykle przydatna rzecz łącząca funkcje termosu z poduszką. Służy do rozgrzania przemarzniętych części ciała, do łagodzenia dolegliwości bólowych, pomaga w zasypianiu, uspokaja oraz poprawia krążenie.

Jakie są korzyści z użytkowania termofora ?

• Rozgrzany termofor wkładamy pod kołdrę albo kocyk i czujemy miłe ciepło, które z pewnościa pozwoli spokojnie zasnąć.
  • W przypadku niektórych dolegliwości złagodzi ból np – bóle kręgosłupa w odcinku lędźwiowym, bóle stawów czy bóle brzucha.
  • Ciepły okład z termoforu przyłożony do podbrzusza złagodzi też bóle menstruacyjne (także kolki niemowlęce, jak i zaparcia, zwłaszcza spowodowane nadmiernym skurczem jelit), ale i choroby układu moczowego, takie jak zapalenie pęcherza czy zapalenie nerek.
  • Przyłożenie termofora do zmarzniętych rąk czy nóg pobudzi krążenie krwi i sprawi, że kończyny szybciej się ogrzeją.
  • Rozgrzany termofor pomaga uspokoić się przed snem.
  • Sprawdza się przy przeziębieniu i grypie, kiedy ważne jest przebywanie w cieple.
  • Umili też zimne jesienne i zimowe wieczory.
  • Pomocny dla osób mających problemy ze snem, kojące ciepło zdecydowanie przyczyni się do rozluźnienia organizmu co pozwoli się zrelaksować i spokojnie zasnąć.

Jaki rodzaj termofora wybrać ?

Na rynku obecne są dostępne termofory gumowe, żelowe i elektryczne. Pierwszy – klasyczny z gumowym pojemnikiem na wodę ( Woda oddaje ciepło, przyjemnie nagrzewając materiał, z którego wykonany jest termofor ) Ciepło utrzymywane jest przez długi czas, podobnie jak w termosie. Jest on dosyc tani i najczęściej wybierany, natomiast niezbyt trwały, guma może z czasem popękać co spowoduje zagrożenie poparzeniem.
Termofor żelowy to gwarancja bezpieczeństwa podczas użytkowania. Taki termofor nie jest napełniany gorącą wodą – przed użyciem wkłada się go do mikrofalówki albo do piekarnika. Materiał, z którego jest wykonany termofor żelowy, długo trzyma temperaturę – zarówno ciepło, jak i zimno. Można stosować go także do zimnych okładów – wówczas przed użyciem wkładamy go do zamrażarki. Termofor żelowy jest nieco droższy od gumowego.
Termofor elektryczny bardzo długo trzyma ciepło bo, aż do 7 godzin. Posiada funkcję regulacji temperatury. Taki termofor podłącza się do prądu, nagrzewa, a następnie stosuje tak jak termofor gumowy lub żelowy.
Świetnym rozwiązaniem dla dzieci są termofory zamknięte w pluszaku, spełniają jednocześnie rolę ogrzewacza i przytulanki. U nas w sklepie mamy dostępny również termofor o niestandardowej długości, aż 82 cm ! Pozwala cieszyć się uczuciem ciepła na dużo większej powierzchni ciała.
Wybór termofora zależy od naszego budżetu, potrzeb i indywidualnych preferencji.