Wpływ poduszki na sen

Odpowiednio dobrana poduszka ma wpływ nie tylko na nasze samopoczucie, ale także zdrowie kręgosłupa i prawidłową regenerację organizmu. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że nawracający ból głowy, bezsenność, problemy z koncentracją czy przewlekłe zmęczenie, są skutkiem spania na niewłaściwie dopasowanej poduszce.

Jak poduszka wpływa na jakość snu?
Kręgosłup w odcinku szyjnym narażony jest na znaczne przeciążenia, do których dochodzi np. podczas aktywności fizycznej, w pracy siedzącej lub stojącej czy w trakcie codziennych obowiązków domowych. Nadmiernie obciążony w dzień kręgosłup, powinien odpoczywać w nocy, jednak jest to możliwe jedynie w przypadku, gdy zadbamy o wybór odpowiedniej poduszki. Spełnia ona równie ważne funkcje, jak materac, pozwalając na prawidłowe podparcie kręgosłupa szyjnego.

Skutki spania na nieodpowiedniej poduszce
Ból głowy, sztywność i ból karku, zmęczenie i brak motywacji do działania – to tylko nieliczne objawy spania na źle dopasowanej poduszce. Jeżeli rano odczuwasz zawroty głowy, dzwonienie w uszach i mrowienie kończyn, to także możesz mieć do czynienia ze skutkami źle przespanej nocy. Co więcej, źle dobrana poduszka może być przyczyną uciążliwego chrapania.
Ma to wpływ zarówno na nasze samopoczucie, jak i ogólny stan zdrowia, poieważ choroby kręgosłupa znacząco obniżają komfort życia, sprzyjając rozwojowi innych schorzeń min. chorób neurologicznych.
Śpiąc na zbyt miękkiej, za wysokiej lub zbyt twardej poduszce, nasz kręgosłup szyjny wygina się pod nienaturalnym kątem, co skutkuje wieloma dolegliwościami zdrowotnymi. Z czasem dochodzi do pojawienia się postępujących zmian zwyrodnieniowych, które powodują, że zaczynamy odczuwać dodatkowe objawy, np. pojawia się chroniczna sztywność karku, która związana jest z brakiem odpowiedniej ruchomości kręgów szyjnych. Możemy skutecznie zapobiegać skutkom ubocznym spania na źle dobranej poduszce, decydując się na zakup produktu, który zostanie idealnie dopasowany do naszych indywidualnych potrzeb, najczęściej polecane są poduszki ortopedycze o różym ztopiu twardości.

Jak dbać o poduszkę?
Zakup dobrej poduszki to inwestycja na lata, która szybko zaprocentuje odczuwalną zmianą samopoczucia i zdecydowanie poprawi komfort snu. Aby przedłużyć żywotność poduszki oraz zadbać o utrzymanie jej w higienicznej czystości, warto korzystać z ochraniacza na poduszkę.

Wybór ergonomicznej poduszki to doskonały sposób na zmniejszenie ryzyka powstawania zwyrodnień i innych schorzeń kręgosłupa oraz pojawienia się związanych z nimi dolegliwości zdrowotnych np. zawrotów głowy, bólu karku, bólu ramion, uczucia sztywności i przewlekłego bólu głowy.
Warto pamiętać o tym, że wybór odpowiedniej poduszki jest równie istotny jak właściwego materaca. Dzięki temu będzie można spać zdrowo i wygodnie. Należy wziąć pod uwagę swoje preferencje i skupić się nie tylko na kształcie i wielkości, lecz także wypełnieniu i poszewce.